Ajatuksia Darwinista

No niin, aika hidastempoista tää bloggaaminen. Eikä muuten varmaan tästä hetkeen vauhditu, sillä
 nykyisessä kämpässä ei ole nettiä. Nytkin ollaan dataamassa nettikahvilassa. Omaa läppäriä ei voi käyttää, joten bloggaillaan nyt sitten mestan omilla koneilla. Näppikseen sai saksalaisen merkistön, eli äät ja ööt löytyy, mutta z ja y ovat väärinpäin. Hidastaa kirjoittamista aika hyvin.

Tosiaan aloitettiin meidän Australian valloitus Darwinista. Darwin on melko pieni mesta, alle 150 000 asukasta. Joten kaupunki on sitten sen mukainen. Yksi katu oli aika hyvin tarkoitettu backpackereille. Oli monta hostellia, halpoja baareja (joissa annettiin jopa ilmaisia drinkkilippuja) ja matkatoimistoja, jotka kauppasivat retkiä lähialueiden luonnonpuistoihin.

Darwinissa yritettiin sitten vähän elää normaalia arkea, tuli laitettua itse ruokaa ja pääsin lenkillekin pari kertaa. Teki kyllä todella hyvää.

Meidän lento oli perillä Darwinissa aamulla noin kello 6, siitä sitten taksilla kämpille ja nukkumaan. Eli eka päivä otettiin tosi relasti. Illalla kuitenkin lähdettiin tutustumaan Darwinin suosituimpaan turrekohteeseen, Mindill Sunset Marketille. Marketti järjestetään kaksi kertaa viikossa - keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Pääosin tarjolla kaikkea erilaista ruokaa. Löytyy sapuskaa melkein jokaisesta maailman kolkasta. Lisäksi tarjolla on hierontaa ja jonkun verran kaikkea sälää. Ennen vissiin oli parempaa tavaraa myynnissä, mutta nykyään aika pitkälti vain juttuja joilla halutaan rahastaa turreja.

Ostettiin smoothie.
Muutama muukin oli kattomassa auringonlaskua rannalla.
Ei ollu ihan paras taivas auringonlaskulle. Vähän oli pilvistä.
Ajk markkinoilla.
Aunringon laskiessa siellä soitti Didgeridoo-bändi. Oli aika makeen kuullosta!

Tästä voitte kuunnella itse eMDeetä.

Ja mitäs muuta Darwinista?

Me asuttiin ihan keskustassa, joten ei hirveesti sitten käyty keskustan ulkopuolella. Mä toki lenkilläni eksyin mm. kasvitieteelliseen puutarhaan jne. Meiltä oli vajaa 1km Darwinin Waterfrontille, jossa oli keinotekoinen aaltoallas. Sinne olisi pitänyt maksaa pienoinen sisäänpääsymaksu, joten ei menty sinne vaan tyydyttiin vieressä olevaan laguuniin, jossa oli merivettä ja sen ympärillä oli hiekkaranta. Uintihan Darwinissa on rannoilla kiellettyä, koska vaarana on hait, krokotiilit ja meduusat.

Ajk laguunissa.

Aika perushengailua siis Darwinissa. Vähän käytiin pubeissa ja baareissa. Yhdellä retkellä käytiin myös. Ajk:lla olisi siitä sitten kerrottavaa :) Mullakin kuvia, mutta palataan niillä myöhemmin.